Till salu

Usch läste nyss detta på msn´s startsida. Hur fasen kan man vilja sälja sitt/sina barn?
Det e så hemskt tycker jag.
Slumdog barnstjärnan Rubina Ali´s pappa försökte sälja henne=(

(Bild lånad på msn)
Rubina Ali


"Slumdog Millionaire"-stjärnan Rubina Alis pappa Rafiq Quereshi uppges enligt News of the world ha försökt sälja sin dotter för motsvarande 3,5 miljoner svenska kronor.  

Rubina, som spelar den unga Latika i succéfilmen, lever i Mumbais slumoråde Dharavi med sin familj. Efter ett tips om faderns intentioner att sälja dottern anordnade News of the world en fejkad affärsträff med flickans pappa och en reporter förklädd till arabshejk.  

- Jag måste tänka på vad som är bäst för mig, min familj och för Rubinas framtid, ska Rafiq ha sagt under förhandlingen.  

- Vi bor i ett rum, sju personer sover på golvet. Jag tjänar mellan 300 och 500 rupees om dagen (motsvarande 55 till 90 svenska kronor reds. anm.), men sedan filmen har jag inte ens jobbat. Vi har inte fått ut någonting av filmen, de har inte gett oss någonting.  

Tidningen avböjde erbjudandet och kontaktade sedan Rädda Barnen
.



Kommentarer
Postat av: Susan

Men va faaan....idiot rent ut sagt. Pappan då...inte du gumman;)



Kramar

2009-04-20 @ 15:08:57
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Cila

usch fy o fy.... finns inga direkt ord för de där...

2009-04-20 @ 16:01:15
URL: http://cilaotomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0