oliver 5 år

GRATTIS GRATTIS på DIN 5 års dag min FIINA Prins=) Mamma Älskar Dig

  

Vid denna tiden för 5 år sedan låg jag på förlossningen med en färsk baby i min famn=)
Dock var inte den lyckan så långvarig eftersom dom kom och tog han från mig in på neonatalen för att koppla upp hanm med slangar och grejer. För att vara på den säkra sida, så han inte hade några fler fel i kropppen.
Han föddes med några missbildningar mellan benen.
Men här kommer förlossningsberättelsen=) Den e skriven för fem år sedan=)

min underbara son oliver föddes på helsingborgslasarett söndagen den 18 april-04- kl 05.36
det hela började pp lördagen med att jag gick runt hela dan å hade små värkar som ja inte visste riktigt va värkar för dom gjorde inte ont haha å så gick slemproppen... jag berättade inget för min sambo.. ville vänta åse hur de artade sig
sen vid 18-19 så var vi å hälsade på älsklingens styvmamma...första gången ja träffar henne... efter ett tag där börjar ja skruva på mig å hålla mig om ryggen... värkarna börjar bli starkare men ganska oregelbundna fortfarande...
styvmamman som heter christa..frågar mig när det e dax å ja säger ju att de e imorrn.. hon tror att ja kommer gå över tiden för de e visst vanligt för förstföderskor.. men då sa jag att de redan var igång å patrick min sambo blev helt chockad..han har ju inte visst nåt på hela dan..
efter ett tag runt åtta så känner ja nåt blött mellan benen så ja går in på toa å då forsa vattnet ut... *skämmit* första gången ja e där å allt.. men dom märktre inget.. ja å patrick åker å ja ber han köra mig direkt hem.. väl hemma så ringer ja min mamma, mimmi, å förlossningemn sen hoppar ja in i duschen....så fort ja bara rör mig forsar de ut.... tog hur långtid som helst att klä mig för vattnet skull....
men där satt ja sen påklädd me en handuk i trosorna=)
i fåtöljen å snutt å min kimpis mimmi i soffan... hande ju kontroll på värkarna så ja ville inte åka in...
men vid elva så tvingade dom in mig i bilen så bar de av till förlossningen..
ja åp mimmi gick in å så fick ja komma in i ett kontrollrum å dom gjorde ctg på mig för att kolla bebisens hjärtljud å mina värkar..
dom tyckte att mina värkar var oregelbundna så dom ville skicka hem mig men ja vägrade... så ja fick tt rum...
blev inskriven 23,15 på vägen till mitt rum började värkarna ble tätare...fick stanna å sköterskan masse´rade min rygg.
inne i förlossningsrummet så fick ja duscha..de va så skönt..satt där i duschen i en och en halv timme.. mimmi satt på toan å vi pratde minne å skrattade..(normalt? nä inte mycke)
sen klädde ja mig å hoppade upp i sängen.. dom undersökte mig å såg att ja var öppen 3-4cm klockan var då 01.30
så jag låg där i sängen å vilade, pratade me mimmi å lyssnade på kärlekssånger till ett barn.... hade allt under kontroll..men sen vid 2 ficlk ja tns aparetn å den hjälpte faktiskt,.... senare fick ja akupunktur.. två nålar i ryggen å en i huvet.. tror inte de hjälpte men ja jhade de
iaf.. vid 3 så fick ja lustgasen som blev min bästis direkt...=) fick pendla mellan att ligga i sängen å sova å sitta på en stol å luta mig mot en saccosäck i sängen...de kvittade för ja sov vilket somm..
sen vid 05.15 så vaknar jag av att ja känner att nu e det dax...ber mimmi ringa på klockan å in kommer
bm å usk. får hjälp upp i sängen... känns som att bebben skulle trilla ut om ja rörde mig=)
bm undersökte mig å konstaterade att ja va helt öppen... hade en lite tapp där inne bara som hon skulle lyfta över bebbens huvud när ja krystade så ja började krysta..
21 minuter senare kom han ut..min lilla prins.. de första ljud han gav ifrån sig var två nysningar.. så fick ja äntligen upp han på min mage...han var såå fin min pojke=))
blev sen sydd..ungefär 3 stygn..eller så...
sen låg vi å sov i ca 4 timmar..sen kom dom å tog han till neonatalen för att koppla upp han.. han föddes med ett fel på snoppen å rumphålet.. så dom ville kolla att hans andra organ inte va konstiga.. så ja duschade packade ihop mina saker å gick in till neo... där låg han min sötis ,me tusen slangar.. men han mådde bra å hade inga andra fel.
vi åkte till lund å låg där i 1,5 vecka han blev opererad vca sen på neo i hbg igen å gjorde massa ekg å ultraljud för att va 100% säkra att hans andra organ va bra å de var dom. då efter nästan 3 veckor på sjukhus fick vi äntligen komma hem å va en familj=))

Kommentarer
Postat av: ♥ MammaRussin

Grattis till oliver!!!

Vilken lite kämpe han var... opererad som nyfödd... så oroligt det måste ha varit för er..



skönt att det gick bra allt.. ha en toppen fin dag!! KRAM

2009-04-18 @ 10:50:57
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Sara Sjöberg

Så kul att läsa:) Ett stort Grattis till Oliver idag:)

2009-04-18 @ 12:36:31
URL: http://fellinlovewithanalien.blogg.se/
Postat av: Susan

GRATTIS till Oliver idag.....fiiiiiina stora killen nu=)



2009-04-18 @ 16:50:05
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0