Har inte orkat

Att uppdatera bloggen förrän nu. Har varit trött, måndagen som oxå va Olivers operations dag va såå lång.
Oliver vakna 4!! och när  hans pappa drog till  jobbet tjugo över  väckte gullungen mig,  Jag blev nervös att klockan ringt utan att ja märkt de, men de va så  mörkt ute så dehade den inte, jag och Oliver låg och snacka och mös lite sen efter en kvart typ gick jag upp och tog mobilen för att se va klockan va, då va den ca tjugo i fem, herregud, ja som ställt klockan på 6, men vi kunde inte somna om så vi gick upp och jag duschade av Oliver med den där speciella svampen och sen tog ja en dusch och vi intog lite frulle, han fick ju inte äta nåt efter 6. Runt sju vakna  lillan med så hon fick mat och kläder, sen lite i åtta kom pappa hem (barnens asså) och jag och Oliver gick till bussen, träffade Lotta en sväng på hennes skola sen gick vi till tåget. Vi va i Lund på sjukan runt 10 så vi hälsade på Johanna inne på barnakuten en sväng, sen emla ja Oliver sen gick vi ut i ljushallen och lekte=)
Va uppe på dag kirurgen lite innan halv tolv, men till slut blev de iaf vår tur, vi fick prata med en sköterska, sen fick vi en sängplats och Oliver fick byta om till dom fina sjukhus kläderna och så valde han en film och hoppa upp i sängen. Sen gick tiden....han valde en ny film och tiden gick ännu mer   Suck halv två typ kom  sköterskan in och gav han lugnande Och då äntligen efter timmars väntan va de dax, trodde ja ha... jag klädde iaf på  mig min fina gröna rock och mössa och bara vänta, kvart över tre kom sköterskan och ville sätta nål eftersom de drog ut på tiden, i 10 min försökte hon hitta ienahanden, men sen sa jag att ja har emlat i ena armvecket med för dom brukar ta där ibland och de e en bra ven så då stack hon där istället. Oliver hade vatt drogad i en timme och kissade på sej för sköterskan hade ju inte sagt till att han skulle kissa innan han fick den lugnande medicinen och han va ju så avslappnad  så han märkte inte nåt, sköterskan hade en sån pissig attityd och skrek till en annan sköterska efter hjälp för "han har pinkat ner sej" så  tycker ja inte man säger men men. Iaf när klockan va nästan tre kom narkosen äntligen och hämta oss. Så sövde dom han och nästan knuffa ut mig hehe. Jag gråter alltid en massa när ja lämnat han på operationsbordet och e nästan alltid ensam, men nu klarar jag inte va ensam om de mer. Johanna kom precis lagom som ja gick ut ur operations korridoren och ja börja böla när ja såg henne, men de va skönt att kunna bli tröstad av nån Tack gumman för du va där. Vi skulleju egentligen åka med henne hem till hbg för vid fyra halv fem skulle vi egentligen varit på hemgång, men de va massa förseningar så hon fick åka hem. Jag stod utanför operations dörren nästan och väntade, när de kom en narkosläkare meden väääldigt tjock "pärm"  visste ja de va Oliver, hans pärm i lund e verkligen maffig. Så när dörrarna öppnades och dom skulle köra in han till uppvaken stod jag utanför hehe. Dom brukar ju inte ringa föräldern (eller vem de nu e som e med) förrän barnet e inne på uppvaket och narkossjöterskorna klara med rapport och så vidare men när ja stod och väntade typ utanför dörren sa den ena sköterskan från uppvaket "de e väl lika bra du går med in nu direkt, du har ju varit med förr" och så  log hon, ja de e tur man varit med ett tag, inte för att de blir lättare, snarare tvärtom, men man vet lite mer. Hade önskat Oliver (och jag klart med) sluppit allt detta från början, men nu e de ju som det e.
På uppvaket fick ja sitta i två timmar, sen sa dom att vi skulle väcka han, sen åkte vi in på rummet ocvh han åt en glass och piggna till direkt=) så vi klädde oss och han gick på toa och allt, nålen tog bort och en ny sköterska (skiftbyte) ringde sjuktaxi åt oss, klockan va ju 18 tiden och vi va trötta. Men ja fick en smärre chock när han kom och sa att de inte fanns nån ledig förrän 20.10. Som att vi inte redan fått vänta hela dagen, men men de va ju bara att gilla läget. Vi va hungriga för ingen av oss hade ätit sen sex tiden på morgonen så vi gick ner till pressbyrån och köpte korv. Sen gick vi in i andaktsrummet (eller va de heter) och tände lite ljus, Ett till Hugo, Christer (barnens farfar), Ann-Charlotte (min moster) och ett för min farmor Greta=) Ni e alla evigt saknade och älskade.
Till slut kom vi iaf hem vid halv tio på kvällen.
Han va så duktig min lilla Prins,  jag e så stolt över han, hade han inte varit såmodig hade jag inte klarat detta.
E glad att va din mamma Oliver, du e den underbaraste sonen på jorden=)

E lika stolt över att va din mamma lilla Josefine, du e underbaraste dottern=)

Tisdagen bara slappa vi. Jag va totaly slut efter den jobbiga operations dagen. Maggan och Djimmy kom och vi gick till maxi och köpte god "brunch" sen hem och åt och snacka en mass=)
Sen soffmyys och ja gosa med lillkillen, så mys att ha en bebis i famnen=) och han e såå sööt.
Barnen tyckte de va så skoj med en bebis dom kunde inte låta bli att titta och ville  röra hela tiden=) goa ungar=)
Sen kom Ezza och dom åkte. Tack för en underbar dag gumman. saknat dej massa.
Sen va de middags dags och sen mys i soffan, sen la P barnen och ja gick en sväng till Angelica och snacka lite skit, sen till maxi innan dom stäängde sen hem och sooov.

Onsdag idag då ju, vi gick upp lite efter sju, tog en dusch, barnen drack välling, sen drog vi ner i stan och skulle till frissan med barnen. Det e min fina vän Lisa som klipper=) Hon finns på hårkompaniet i stan åk dit =)
Först köpte vi lite lussebullar och mötte Lotta sen gick vi till Lisa. Jossan va först ut ochva jätte duktig, hon vände på huvudet och tittade runt lite men annars vahon lugn och satt fint=) min duktiga tjej. Och fin blev hon i håret Lisa sprayade fina rosa slingor efteråt=)
Sen va de Olivers tur, ja bruka ju klippa han själv innan men nu va de ju kallt så ja sparade ut hans hår en bra bit så nu klippte Lisa de jätte fint=) och han fick grön färg i frillan=)
Sen va de mammas tur, men denna gången skulle ja bara gå  lös på dem jädrans ögonbrynen, så de blidde noppning och färgning=)
Du e så duktig Lisa gumman=) Loveya

Sen drog vi hem iaf och ja började på lasagnen, skulle göra lasagn fför 6 vuxna och 5 barn hehe, de gick iaf bra allt blev klart lagom till P sluta jobbet så han hämta upp oss och vi åkte hem till pappa med familj. Jag hade ju gjort lasagnerna med färska plattor så ja slängde in de i ugnen och dem blev ju klara superfort=) (tilllaga inte dom hemma innan asså)
Så vi åt lasagn och sallad, de va gottit, min lasagne e nåt ni bara mååste smaka asså haha sååå mumma.*ler stort*
De va kul att träffa småsyskonen Albin, Manda och Agnes, som man saknar dom, och Mina barn med, dom leker så bra alla 5=)

Fresten Lotta (lillsis) va på maxi innan och köpte en film till mig, Mamma Mia, dom sålde den för 99!!! kr, Billigt va?=)

Nu sover hela huset och ja har sett Greys anatomy får ju passa på  här då ja inte har femman hehe, nu e de visserligen navy cis och nattetid, ska nanna nu, ville bara ge er massa info hehe.

Imorrn blir de en tur till gamla dagiset och sen lek med mamma Gun och Rasmus och pappa Klas på lekan, barnen har saknat varandra ju hehe.

sov gott alla fina=)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det va en lång blogg :-)Skönt att allt gick bra. Dock trist att behöva vänta hela dagen.... Lasange é gott! :P



2008-11-27 @ 07:06:48
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Kerstin Widerström

Åh vad skönt att operationen gick bra, tänkte på er massor den dagen. Kram

2008-11-27 @ 09:30:04
Postat av: Anna

Vilken härligt låång läsning! Va bra att operationen gick bra men guud så tråkigt att ni fick vänta en massa!

2008-11-27 @ 19:18:16
URL: http://www.familjenengstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0