Ingen mat + Pencillin = illamående

Har ju inte kunnat äta på typ 2 dagar pga smärtan i halsen. Hon på apoteket lurade på mig de dyraste halstabletterna dom hade för dom skulle lindra smärtan "Mucoangin". De va starka för min onda hals, men de enda som domna bort va min tunga haha halsen va lika ond=(
Men nu på kvällen när alla mediciner va tagna och ja tagit en vanlig hederlig vicks honey fresh så va halsen lite lindrad men ett ordentligt illamående gav sig till känna så ja tog två mjuka mackor och ett glas avslagen cola (socker ja vet) och de känns liite bättre, skakig i hela kroppen men illamåendet har lagt sig lite iaf.

Hela eftermiddan har jag och Jossan bara myyst=) min lilla gullunge. Vi ringde och pratade med Oliver med och han va glad att ha ensam tid med pappan sin=) Han hade spelat massa playstation 2 och visat sin farbror vad han kunde=)
Överlycklig kille hehe han har ju inte fått spela mellan måndan och fredan, sen ¨åkte han ju till sin pappa.
Men idag va dom och hämta de lilla spelet så han kunde spela lite hos pappsen=)

Kommer strax ska faktiskt fira mitt matintag med ett glas avslagen cola TILL=)

Så tillbaka nu=)

Känner mig så otroligt skakig och konstig, blir lite orolig faktiskt=/ Men de e väl febern, mediciner och ingen mat som gör de.

Nu ska ja bära in lillan i min säng så ja slipper gå upp inatt om hon vaknar. Sen ska ja sova=)

Sov gott så ses vi imorrn.

Susan ja har smsat dej nu ikväll, hör av dej när du sett de.

Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mucoangin hjälper bara om man inte vill känna sin tunga. Helt värdelösa... Ja, man blir illamående om man inte får i sig mat. Det kan jag lätt bli om jag inte ätit på mina tider.. Jag e som Skalman. Har en mat & sov-klocka! Riiing!! Nu va det visst sovdag! Zzz... Natti!

2009-05-11 @ 22:40:11
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Therese

aha... Jo får nog göra det;) Får be dem göra en Mif låt:P Du får allt se till och krya på dig... Lästa att Oliver ska opereras den 25e... Får verkligen hppas att han håller sig frisk... Kram

2009-05-12 @ 07:27:59
URL: http://esenese.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej ..:)

men gumman du mår då inget bra.. stackare.. hoppas du får må bättre idag.. ät lite iaf så mår du troligtvis inte illa iaf... kram och krya på dig..

2009-05-12 @ 08:49:57
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0