Pay it forward

Usch nu e klockan mycke och jag som hade så mycket att skriva om. Hmm vilket ska ja ta... jag börjat detta inlägg med "Pay it forward-by bloggers"
Här kommer tre bloggar jag vill rekomendera (Jag skulle kunna rekomendera massor, men regeln e att bara ta 3, och hela förklaringen kommer längre ner. Så inga sura miner nu okej, alla får ju sin chans som man säger hehe)

Tosse - 23 år från Helsingborg. En ung mamma som har mycke roliga saker för sig. Fin design och uppdaterar ofta. Har bloggat sedan Maj - 2008

Maggan - 22 år från Ekeby (skåne). Även hon en ung mamma som skriver vad hon tycker och tänker, fin design med fina bilder och uppdaterar dagligen. Har bloggat sen November - 2008

Skuggis - 22 år från Munka Ljungby, nu bosatt i Ängelholm. En fin och trevlig blogg, uppdaterar dagligen  och visar fina bilder. Har bloggat sen Oktober - 2008

Poängen är att vi ska hjälpas åt att hitta varandras bloggar! Jag vill att det ungefär ska fungera som i filmen "Skicka vidare" (eng. titel Pay it forward). Den har en jättefin story som handlar om en 12-årig pojke som kommer på att om han gör något snällt för tre andra personer så istället för att de gör något snällt tillbaka måste de skicka vidare en fin handling till ytterligare tre andra....och så fortsätter det. Tänkte att bloggkedjan kan funka lite på samma sätt....

I din blogg ska du länka till 3 st andra bloggar som du tycker är bra (helst nystartade bloggar eller bloggar som inte har hunnit bli populära). Du skriver namnet på bloggen, lite kortfattat om vem bloggaren är och vad bloggen handlar om. Därefter skriver du lite kortfattat eller t.o.m. kopiera den lilla förklaringen jag har skrivit om "Pay it forward - by bloggers" och lägger in i ett inlägg i din blogg, så att andra kan förstå vad det handlar om.  Därefter går du till bloggarna du har valt att skriva om och lämnar in en kommentar som lyder:
"Din blogg har blivit rekommenderad att läsas i min blogg genom "Pay it forward - by blggers". Läs på min blogg vad denna bloggkedja handlar om och Du har nu fått äran att föra detta vidare på samma sätt!"

Detta har bloggaren Alexandra startat och ja tycker de e bra=)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Detta va ju skitbra! Kolla in sen vilka jag har på min sida & läs! Tror du kommer gilla dom!

2009-02-26 @ 06:59:44
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Cattis

Detta låter hur bra som helst! Jag kommer att kopiera det du skrivit och lägga in på min blogg! Tack för tipset. =)

2009-02-26 @ 16:08:35
URL: http://cattiiis.blogg.se/
Postat av: Marra

Låter jättekul faktiskt! :)

2009-02-27 @ 07:46:59
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0