Söndag

Now i´m back=)

Har haft en underbar långhelg=) Fint väder och massa trevligt sällskap=)
I torsdags gick jag och Jossan en runda till jobbet och hälsade på moffa (min pappa) och brossan och dom, Lillan somna i vagnen eftersom hon hade feber. Sen va vi ute och lekte och så kom G och S med barn hit. Vi drack kaffe och snackade ute på lekan medans barnen lekte. Och Oliver hittade en ny kompis med=)
Sen kom Blev vi inbjudna till Gun  med familj och grillade=) Vi hade med vår kanin ut och först va han sur och vägrade gå i gräset, sen hoppade han rundor som bara den=) Det va första gången han va ute=)
Det va en mycket trevlig kväll.

Sen i fredags så gick barnen med sin pappa hem till deras farmor och då va ja lite "barnledig", jag läste, satt lite vid datan, såg en film, sov lite, åt och duschade, och hela tiden kände ja mig uppstressad och saknade barnen. Skumt hehe
Sen tog jag iaf bussen till Anna gumman, eller ja skulle till Ättekulla men ja råka glömma kolla ifall bussen gick ända dit och när vi va i råå så sa chaffisen att detta va sista hållplatsen. Hehe ja bara va faaan... Jag åker ju ettan ofta men bara ner till stan. Hehe men de ska ju va ja till det hehe. Jag tog och gick upp till ättekulla till Anna istället, va en jätte mysig prommenad=) Så satt vi och snacka sen grilla vi och drog till stan och kolla bilar och lite så. Tack för en supertrevlig kväll gumman.

I lördags kom S och G och hämtade mig och Jossan vid halv elva tiden =)Vi skulle hem till dom i Kattarp och va hela dagen, eller ja va ju egentligen barnledig, men kunde inte  motstå när Jossan frågade om hon fick följa med och Oliver ville ändå bara va med pappa. Så vi va ute hos dom iaf och njöt i trädgården av solen och bara hade de gött.
Senare på kvällen grillade vi och sen åkte vi hem.

Imorse vakna ja av gumman som vakna vid 8 tiden=) Oliver kom med upp då så la vi och mös i min säng. Sen vart de frulle och barnen och deras pappa gick ut. Jag satt och läste här inne och hade Bamse här (Ubbes hund) men bestämde mig sen för att gå ut med vovven så ja gick bort till dom andra på lekan, sen gick ja en runda men när ja va på väg tillbaka så ringde barnens pappa och frågade om Jossan va med mig? NEEJ då hade ja väl ringt och sagt till lixom, så då hade han inte haft koll på lilla smitaren så hon va borta, ja va först lugn och gick hemmåt och kollade, men icke där va hon ej, vi sprang runt och letade på hela Grönkulla, men ingen skymt av henne, då bröt ja ihop och kunde inte andas, va sååå rädd.  Efter typ 15-20 min skulle ja tro ringde hennes pappa att han hittat henne i vår trappa, men hon va inte där första gången han tittade tydligen, ja sprang hem iaf och slet henne från han och bara höll henne hårt intill mig, och grät, de va så skönt att hon va hittad, men av rädsla va ja ju lite arg på deras pappa att han inte haft koll på henne när vi vet att hon e så snabb att smita. Väl hemma låg vi och kramades och mös och vila i soffan ja och Jossan och Oliver satt mest och spelade.=)
Så dagen har sen bara bestått av myys och så här hemma. Sen kom pappa och hämta ett skåp och sen hem till dom med de och hit igen med ett till mig och så hämtade dom Oliver för han ville sova hos morfar och leka med Albin och Manda. Men nu ringde han och ville hem suck, försökte övertala han att stanna men de gick icke så hans ´pappa åker och hämtar han nu. Funkar kanske nästa gång=)

Ska ta hand om sovstrejkaren Jossan=)

Ha en bra kväll, nu har ja en del att kika in hos hehe

Kramar till er

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja se dessa barn... Det e ett ögonblicks verk att de försvinner... Usch...

2009-04-12 @ 22:18:46
URL: http://Http://esenese.blogg.se
Postat av: Susan

Men usch...vila fasansfulla 20 minuter:/ Vilken tur att ni hittade henne igen.



Kramar

2009-04-13 @ 08:14:05
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

kikar in, önskar dig en trevlig dag på samma gång =)

2009-04-16 @ 13:54:47
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0