Så kallt

Ja de e precis vad de e nu, brr men samtidigt e de myys för de e ju inte den här kustblåsten som i Hbg, så de e hur mysigt som helst. Och innan näär vi va ute efter dagis så kom de pytte små vita prickar som föll ner framför näsan på mig då jag satt och läste posten och så, hehe så de finns nog goda förutsättningar för att snön kommer strax=) ska kolla ut sen när ja e klar bloggad och se om de finns nåt på marken.
Imorse va de verkligen halt, till och med där dom grusat va de halt, va helt livs farligt att gå upp för backen till dagis, och de finns ju inga andra sätt att komma dit så man får gå försiktigt hehe

Idag va jag ju som sagt i "stan" på möte med arbetsförmedlingen, de gick bra, tog taxi dit på morgonen för på tisdagar och torsdagar har Vimmerby Taxi så att man får åka mellan Storebro och Vimmerby för busspeng=) Kanon då bussarna går såå dåligt.
Men när jag satt på bussen hem iaf så funderade jag lite och har kommit fram till att man blir lite folkskygg när man bor här i skogen hehe så när man kommer in till tex Vimmerby e de helt jobbigt med alla människorna, Och för att inte tala om alla billjud osv. Jaja nu e de ju inte så illa att man inte klarar de, men de känns konstigt haha. Så nu vet ni att alla vi skogs bor e lite skygga *skrattar*

Idag somna Jossan i vagnen på väg hem från dagis vid ett tiden så vi stannade ute på lekan och lekte jag och Oliver så sov gumman i vagnen. Sen när hon vaknat så blev de mellis ute, Oliver valde idag så de blev banan, morots stavar fullkorns (bokstavs) kex och oboy (och en flarra vatten till mig, som va lagom kall när jag gick ut men ISKALL efter ett litet tag ute=) Sen lirade vi lite fotboll=) Oliver älskar verkligen fotboll, så där rök ridningen som ja hade planer på haha
Får hoppas på Jossan blir häst tjej som mamma då=)

Nu kommer lite svar på några kommentarer.

Zezze: Jag ska bara jobba på minörgården över jul och nyår då barnen e med sin pappa och Lotta ska passa dom lite med. =)

MaggStar: Du undra vem ja mena som P umgicks med, vill inte skriva ut hans namn här, men de va han ja hade ihop de med i början på förra året uppifrån. skriv till mig på msn eller så om du vill ha namn=) Och btw TACK för länken till hon den tjejen som hjälper en med blogg designen.

Johanna-Skugg: Ja de e verkligen pissmög tråkigt men som du sa, ett måste om man vill ha pengar haha

Johanna gumman: Ja jag SKA hinna träffa dej på ditt jobb när vi ändå e på sjukhuset, ja vill ju se hur du har de på barnakuten=)

Till alla ni som gjorde vuxenpoäng testen: Så kul att ni provade, var riktigt kul och se alla resultat HAHA Gamla Kärringar e ni (och jag) allt hehe

Nej nu ska ja se Hell´s Kitchen och sen hmm, sova kanske, har gjort en massa här idag och imorrn när barnen e på dagis ska jag packa lite eftersom vi åker ner til Skåne på lördag sen kommer vi hem lagom till vi ska flytta=)

Naj dax att sluta, det blev ett meeega långt inlägg

Enjoy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0