Framme

i Helsingborg e vi, eller var varit ett tag klart. Mötte upp Lotta på knutan och käkade, sen blidde det taxi till drottninghög. Jag frågade runt bland typ massa taxibilar (som står på rad utanför knutan) efter nån bil med bilkuddar. vissa har ju inbggda sådanna och tillslut fanns de en så den tog vi=)
Barnen blidde super glad att träffa sin pappa.
Direkt vi kom upp började barnen leka och sen mös vi i soffan. Josefine somna på två röda.

Här e inte alls mycke snö och inte lika kallt som hos oss, hemme kan ja inte ha av vantarna i en minut för då fryser ja om fingrarna så mycke att de gör ont men iccke här inte.

Fresten på tåget mellan Kalmar och Hässleholm kom de fram en kärring till mig och sa "hej, kan jag hjälpa dig med nåt?"  jag bara nee, de behövs inte "Jo men vi alla hör ju hur du bara tjatar hela tiden på barnen, vill du inte att dina barn ska va glada och växa upp och tycka om att åka tåg?!  jag blev helt mållös hur man som främmande människa kan gå fram och säga så till nån. Det va ju så att barnen va trötta och vi hade sett film, läst en tidning och pratat, men nu va barnen bara trotsiga och lyssnade inte alls för dem öre, och då menar jag verkligen inte alls, Oliver totalt ignorera mig så ja fick bli lite arg och ändå bara skrattade han, han har verkligen ingen respekt för mig märkte jag idag, men iaf så då blev de att jag fick säga till dom ofta, vi åkte ju några timmar. Så sa den där kärringen vad ja skulle göra med mina barn och massa skit. Högt och tydligt med. ja visste inte om ja skulle skratta eller gråta.
Hur fan kan folk bara göra så? när man inte vet nåt om en familjs livsituation, eller varför tex mamman får säga till sina barn ofta, går man då fram och kläcker ur sej en sån sak? nej fy fan säger jag bara. jag bda henne gå och ignorerade henne sen gick hon iaf. sen hör jag hon snacka om mig och barnen till en som sitter bredvid. sen gick hon iaf av. tror ni inte den andra tanten kommer fram då?? suck asså,. men hon va iaf trevligt och pratade med barnen, men de va med medlidande i ögonen och de vill ja verkligen inte ha, sånna blicxkar asså. men men, sen sa hon åt barnen va dom fick och ite fick, så dom börja ju springa omkring i vår tågvagn, och ibland sa hon till dom att dom skulle lugna sej och men inget om att dom skulle lyssna på mig eller gå till mig trots att ja kallade på dem. Till sist hade bägaren runnit över för mig och ja stod inte ut med de där gulleriet hon höll på med och gick och tog mina barn och satte dom på sina platser, dom lyssnade inte oc kom inte när ja kallade för hon sa att dom fick göra si och så.

Efter en sån smäll av  okända människor blir man ledsen, och lite nedtryckt, lixom mamma självförtroendet fick sej en törn och minska, fast jag vet att jag kan sköta MINA barn bäst eftersom ja känner dom blir man osäker när folk behanldar en så här och inför barnen dessutom.
USCH FY OCH BLÄÄ för sånna människor säger jag bara.
man kan klart erbjuda sej att hjälpa en ensamstående mamma/pappa som sitter med två "olydiga" barn men man kan ju välja sina ord om man säger så.. Nu e ja iaf ledsen så vet ni de. men men.

Nu ska ja sova, e trött och har ont i ryggen,

Natti

Kommentarer
Postat av: Kerstin Widerström

Kraaaaaaaaaam!

2008-11-23 @ 10:35:24
URL: http://lappmorsa.blogg.se/
Postat av: *zezze*

Jisses säger jag bara. Vissa de tror de vet allt.

Visst e de tufft att vara ensam....

Undrar om de har egna barn de där damerna. Sen vet jag hur aktiva både josse o oliver e, o då e de inte lätt att få de att sitta still. styrkekram

2008-11-23 @ 17:05:04
URL: http://www.zezze1.blogspot.com
Postat av: Johanna

Asså, va e det för folk?!!! Va arg jag blir! Barn blir olydiga när dom blir trötta, det borde gamla tanter som kanske själv har haft barn förstå... IDIOTER!!! Tänk nu inte på det. Du e en bra mamma!!!

2008-11-23 @ 21:57:55
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Nahoj

Oh fy fan så arg jag blir på sånna där människor!!! "Folk som kan allt" är det värsta jag vet!







EN STOR KRAM TILL DIG!!!

2008-11-23 @ 22:00:07
URL: http://skippper.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fy så arg jag blev nu! Vilka idioter det finns! Man kan inte begära att barns ka sitta tyst o snällt i flera timmar. Dom blir ju trötta o uttråkade. Det borde dumma kärringar förstå. Och dom borde deffinitivt inte lägga näan i blöt. Du e en bra mamma, så det så! KRAM

2008-11-23 @ 22:01:17
URL: http://skuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0