WooW

kollade statistiken här på  min blogg och den visade att jag har haft 59 läsare idag=)  (eller igår måndag blir de ju hehe)  Mee soo Happy=)
Fast jag vet inte vilka dem e haha men ja e glad att folk vill läsa, de sporrar mig bara att skriva mer=)

Idag har varit första dagen på jobb, jobba mellan 13,30 -21,30. Detva en lugn och rolig dag hehe, mina arbetskollegor ( Ja känns skumt att kalla dom de men ja har ju verkligen kollegor nu haha) e bara för roliga=)
Ja Skugg, ja jobbar här i Hbg nu under jul och nyår för dom behövde folk och ja behövde pengar hehe och barnen e ju med sin pappa på julafton.

Vi satt iaf och diskuterade om bloggar, dom undra hur man hinner och va man skriver och så, ja e ju ensamstående två barns mamma och ja hinner, dock e man trött ibland och hoppar över men man gör ju som man vill i sin egen blogg.

Sen diskuterade vi om unga mammor och pappor. Eller asså hur man som förälder reagerar om ens barn kommer hem och e gravid eller om sonen gjort en tjej på tjocken i tidig ålder. Själv tycker ja att man får stötta barnen i deras val, iaf om dom e 15 och över, men att ja gör klart för barnet att dem får ta hand om barnet själv. Vistt klart man ställer upp och finns til hand, men skaffar man barn ska man ju ta hand om de. De e ju viktigt att ens ungdom vet va den ger sej in i om den väljer att få barn tidigt. Ja själv va 19 när ja blev gravid med Oliver och fick hoppa av gymnasiet för ja valde att behålla och det ångrar ja verkligen inte, men ja råder andra till att ta skolan först för de blir tuffare sen när man har barn, sen får man ju inte mycke i mamma penning om man ej jobbat. Sen råder ja inte nån att vänta FÖÖR länge iheller för ju äldre man e ju svårare e de att bli gravid och om man skulle "komma på" att man behöver hjälp av läkare osv för att kunna få barn, och man då kanske redan e över 35 typ så har man ju mindre tid på sej. Men alla gör ju som dom vill klart, de e både för och nackdelar med att va ung mamma vs äldre mamma. Det finns en väldigt ung mamma som skriver blogg, henne beundrar jag=) har ni missat hennes blogg så kolla in där. (den e stoor hennes blogg) www.mammabeckas.blogg.se
Fast alla mammor där ute, ja beundrar er med, De delas ut så många priser om allt till höger och vänster, men de som borde tilldelas pris e föräldrar, som tar hand om en eller flera andra liv och uppfostrar, e vakna i dygn pga sjukdomar, vi jobbar helt enkelt dygnet runt men e lika glada för våra barn iaf=) Vi borde ha priser=)

Vad har ni för tankar kring detta? Hur tror ni att ni skulle reagera om era barn blir gravida/gör nån gravid i tiidig ålder?

Nä nu ska ja starta Rena Rama Rolf och äta en grov macka=) bara njuta av lugnet, barnen sover och deras pappa åkte för nån timme sen till jobb=)

Ha de fint och sov gott


Kommentarer
Postat av: Kerstin Widerström

Jag sa det till Neas pappa hur han skulle reagera om hon kom hem som 15-åring och berättade att hon var gravid, han sa inte mycket. Jag sa att hur det än är så är det hennes beslut hur hon ska göra, jag kommer inte pressa henne att göra ngt hon sedan ångrar. Kommer stöta henne oavsett det beslut hon tar.

2008-12-23 @ 09:56:12
URL: http://lappmorsa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Aha, då förstår jag lite bättre! Tyckte nämligen det först lät lite skumt att du jobbade i Hbg, men bor i Storebro ^^ Imorron e det julafton! Jag undrar va jag får i mina paket! Spännande!



Jag skulle deffinitivt stötta mitt barn, men om sagt, dom får ta hand om sin unge själv som du sa.



Rena Rama Rolf e så bra! :-D Har säsong 1 & 3 :-)

2008-12-23 @ 11:28:48
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Sofia - FOTOBLOGG

Sv: Oh, du är en föredetta Apelrydare :P Hur kommer det sig att du bytade? :P

Kram Sofia

2008-12-23 @ 20:38:45
URL: http://sofiasfashionroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0